Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Kilometerpaal 0,00 op de Sterrenweg bereikt.

Na een rommelige nacht vanwege borrelende darmen en de toiletpot als grootste vriend veroorzaakt door de medicijnen ging het s'morgens gelukkig beter met mij. Om 8.30 had José een ontbijtje voor ons klaar staan. Na een goed gesprek met senior over de crisis in Spanje en hierdoor te weinig gasten had hebben wij afscheid genomen. Om 9.30 zijn wij op de fiets gestapt met als eind punt Fisterra. De route was mooi met af en toe een klimmetjes en gelukkig ook afdalingen bereikten we het plaatsje Cee waar we voor het eerst een blik hadden op de zee. In Corcubion een kopje thee gedronken en even lekker uitgerust met een prachtig uitzicht over het haventje. Bij Estorde was een camping en deze was gelukkig open. Verder gefietst richting Fisterra met een prachtig uitzicht over de kust. In Fisterra aangekomen zijn wij door gefietst naar Faro Cabo Fisterra het uiterste punt van de route. Met rondom open lucht, wind en schuimende zee hebben wij uiteindelijk kilometerpaal 0,00 op onze route bereikt. Op dat moment waren wij exact 9 weken onderweg en hadden in totaal 3249 km gefietst, dit was een bijzonder moment en gaf een goed gevoel. Op dat zelfde punt staat ook een kruis waar de Pelgrims spullen achterlaten of verbranden. (zie foto's) Ook zat daar een man die een stempel zette in je pelgrims paspoort, hierop stond o.a "game over" later bleek dat deze stempel niet officeel was, want in Fisterra is een auberge waar je een certificaat en stempel kan halen dat je het eindpunt hebt behaald. Het meisje dat ons het certificaat gaf en afstempelde keek raar op van de stempel van de man en moest er om lachen. Daarna zij wij terug gefietst naar Estorde waar wij nu op de camping staan. Wij hebben vanavond een heerlijke vis schotel gegeten in het restaurant van de camping en daarna voetbal gekeken waar we niet blij van werden en zijn naar bed gegaan. Het was vandaag de hele dag prachtig weer en hadden 59 km gefietst. De camping staat op een prachtige plek met uitzicht op zee en een bijbehorend strand in een baai. We zin van plan hier een aantal dagen te blijven.

Mike

Ben trots op jullie, zoals ik gelezen heb is het een mooie route geweest, zijn jullie tot aan het gaatje gegaan en uiteindelijk hebben jullie het nulpunt (0,00) bereikt. Mooi gedaan !!!!

Rimmer en Tini

Goed om te horen dat je de stalen ros weer kunt bestijgen Henk. Weer zo'n mijlpaal behaald. Tsjonge wat een prestatie! Lekker luieren aan het strand, doe dat maar....

jan en diet

van harte gefeliciteerd , met deze prestatie , op alle 4 ,

jan en diet

van harte gefeliciteerd , wat een prestatie ,

Pa en Ma

Gefeliecieteert met de aankomst van paal 0.00 Prachtig om dit bereikt te hebben. Wat een mooie foto,s Mooi om jullie eens weer te zien.We wensen jullie verder een mooie vacantie en doe nu maar rustig aan.

marian

Lol "game over "

KO en PO

Hoi HE en KE. Prachtig verhaal weer. Ga maar lekker van de zon, zee en strand genieten. Dat hebben jullie wel verdiend. BROER, vergeet niet te drinken...dat is beter als medicijnen! liefs van ons en vooral GENIETEN! x

Ruud en Elly

Wij hebben vorig jaar deze kustweg genomen vanaf Lissabon, Porto, Bilbao en zo naar boven en vonden dit stukje Atlantischekust verschrikkelijk mooi (hadden wel mooi weer). Geniet er van, maar uit de berichten van jullie doen jullie dat ook.

Ruud en Elly

Oh Henk en Karin, ik moet van El zeggen dat jullie wel een kwart de berg af zijn gereden...dus eigenlijk maar 2438 km hebben gefietst. Wij zijn van de week naar Duitsland gefietst (we zitten 6 km van de Duitse grens)!

atie/leo

gefeliciteert een exellente prestatie om op terug te kijken (en nu voorbandje offeren)ga je rust pakken en de boel verwerken een beetje vakantie mag ook .
ps Karin je ziet er puur beter uit als in de spiegel foto
groet atie en leo

de buurtjes

Geweldige prestatie van een stel prachtige mensen proficiat hoop dat jullie je nog gaan vermaken want stil zitten op het strand lijkt me voor jullie een grotere opgave dan 3249 km fietsen groetjes p.s. Henk wat moet ik nu in huis halen en wat met moet ik met al die bewaarde biertjes?

de Koninklijke.

Goed gedaan vrienden , de visclub de natte pier is trots op jullie.