Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Wat tegenslag.

Zondag was het te slecht weer om te fietsen, en om je nat te laten regenen naar het volgende hotel was geen goed plan, we besloten dus te blijven, tevens kreg ik last van mijn voeten. Maandag morgen werd ik wakker met heel veel pijn, jicht! De hotel eigenaar gevraagd waar een dokter was, hij bood ons aan met hem naar de dokter te gaan. Hij ging met ons naar een dokters post en bleef al die tijd bij ons. Karin had al opgezocht wat o.a jicht in het spaans was. (Gota) De dokter keek naar mijn teen en constateerde het zelfde, schreef medicijnen voor en zij dat ik veel tomaten, kip en vis moest eten. De jicht is niet gekomen door het drinken van alcohol, ik drink al 7 weken niet meer, waar het wel van komt is voor ons nog een raadsel. Ik drink voldoende water en we eten gezond. Na 1 dag medicijnen te hebben gebruikt gaat het al een stuk beter, de pijn is minder maar mijn voeten zijn nog wel op gezet. Wij hopen morgen weer verder te kunnen fietsen en het weer schijnt ook beter te worden. We vermaken ons met t.v. kijken, slapen en spelletjes spelen op de tap. De hotel eigenaar en zijn zoon Iose zijn erg zorgzaam voor ons, s'avonds maakt zijn vrouw een maaltijd voor ons. We worden in de watten gelegd! Super lieve mensen. Zondag is ons voetbal kluppie vv Oosthuizen gepromoveerd naar de 4 e klasse! We verblijven Cafeteria/hotel Barallas in Pino de Val (pino's val)

Marian

tjee Henk wat en pech , maar goed de Gota komt dus niet door de alcohol maar ja dat is een schrale troost . Waar komt het wel vandaan ??? De spaanse artsen hebben vaak wel paardenmiddelen , dat scheelt alweer.
Enhu en dieet met tomaten kip en vis moet geen probleem zijn . ;-).Tomaten kippensoep .

Hier is alles oke .Gister is de eerste steen gelegd van ons 1 dertiende deel van ons appartement . De nieuwe bewoners ontmoet . 3 vrouwen en 8 mannen . Borrel en hapje was leuk om elkaar te ontmoeten.

Gefeliciteerd met jullie kluppie . Ik hoor het morgen wel van Richard .

Dikke kuszz en beterschap . Jullie zijn in goede handen

Cor en Saskia

Jeetje wat vervelend en pijnlijk Henk. Ik hoop voor jou (en voor Karin ook) dat je de tocht spoedig zonder pijn kunt voortzetten. Beterschap!

peter overduin

BROER, dat is nou precies het probleem. Ik heb je altijd gewaarschuwd om te stoppen met drinken. Nou, je ziet het: geen alcohol en je hebt jicht! Gewoon weer gaan drinken en het gaat vanzelf over.
Grappie. Mooi rot dat je er weer last van hebt. Hopenlijk gaat het snel over. Beterschap. En laat je lekker verwennen door je meissie...x

Henny en Elly

Wel een beetje een late reactie, maar we willen jullie van harte feliciteren met het volbrengen van de fietstocht der fietstochten. PROFICIAT.
Wel heel erg balen dat juist nu de jicht gaat opspelen.
We hopen dat je weer snel op de been bent.
Geniet nog lekker van elkaar en alles om jullie heen.

Lieve groetjes Henny en Elly

conny hagenaars

Wat een pech, moeten we fruitmanden opsturen, ik hoop dat het snel beter gaat en let op de bijsluiter:
misschien niet fietsen met medicijnen. Lieve groeten
vanuit Amsterdam Zuid Oost.

KO

Hey Henk wat vervelend zeg, hopelijk ben je er met deze medicijnen snel vanaf en kunnen jullie weer lekker door gaan fietsen.Kom gauw maar bijdrinken bij ons als we terug zijn van vakantie, dan knap je snel weer op. Nog even en dan kunnen jullie lekker genieten van het strand en de zon, dat doet ook wonderen.Gr. aan KE en liefs.

atie en leo

waardeloos zo''n jicht aanval komt nooit goed uit ff een tikkie terug en dan weer rustig opbouwen . groet atie en leo

Frans

Heb je geen kaars opgestoken soms in de kathedraal ?

Wellicht toch maar 'borreltje op z'n tijd ! Sterkte

Roland

Hallo Henk, wat kut voor je man, en voor Karin natuurlijk.
Dat doe wel zeer, het enige wat echt goed helpt op langere termijn is colchicine Sandoz 0,5 mg met Allopurinol . Ben er nu ongeveer 8 maanden af.
jullie maken wel wat mee zo langs de weg, misschien was het ook wel een teken om wat rust te nemen.
Geniet maar lekker en rust wat. gr Roland en Mariet.

Ruud en Elly

Zo Henk, veel sterkte en hopelijk wordt het jicht snel juicht voor jullie. Even niet fietsen en lekker voetbal kijken en nu met een lekker biertje! Beterschap en vis is toch wel erg lekker!!

jan en diet

jicht Jan weet er alles van , heel pijnlijk , Henk eet je misschien wat veel chocolade of toetjes met chocola ??? Jan at laatst een toetje met chocolade en het was raak , verder veel succes

Mike

Zeker al een tijdje geen rozijnenbroodjes gegeten !!!

jeroen k.

dat is minder,ome henk!!er kan beter een ander lichaams deel opzwellen(kwa leeftijd ben je daar ook eerder van af.............)

groetjes!!