Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Fietsen in de regen.

Gisteravond hebben wij ons laten verrassen door de eigenaar van het hotel. Wij vroegen hem wat we konden eten, hij kwam met de menu kaart en ging alles uitleggen wat er op de kaart stond. We hadden wel zin in vis, omdat Oia een vissersplaatsje is, hij adviseerde ons 2 visgerechten aan waarvan 1 speciaal van de streek is. We kregen 4 gebakken plat vissen, leek op sliptong en 2 stukken gekookte heek met een pittige dressing en gekookte aardappels, het was heerlijk. Toe kregen wij yoghurt taart en een punt ijstaart met een scheut whisky er over heen. Vanmorgen konden wij vanaf 9 uur ontbijten, toen wij om 9 uur beneden waren was er nog niemand. De dame van de bar kwam om 9.15, zij had zichtbaar geen haast en maakte een ontbijtje voor ons klaar. Wij zijn om 10 uur in de regen op de fiets gestapt, na een half uur begon het te miezeren dus de regenpakken gingen uit maar al snel begon het hard te regenen dus de regenpakken gingen weer aan. Wij moesten een flink stuk klimmen, dat viel niet mee, ik krijg het benauwd in een regenpak en transpireer veel en krijg slappe benen. Na 19 km hielden we het voor gezien en zijn op zoek gegaan naar een hotelletje. In Pino do Val fietsten we langs een cafe-restaurant en er stond iets van hostel, wij gestopt en gevraagd of we konden slapen en eten en wat het koste. De eigenaar moest eerst even met zijn vrouw overleggen, wij zeiden tegen hem als de prijs goed was wij bleven. Voor €50,- hebben wij een grote hotel kamer en hebben wij ons vanavond laten verrassen op een gebakken ei met ham, rundvlees met patat en toe kaas met een plak vijgen taart, het was heerlijk. De man bedankte ons namens zijn vrouw dat wij zo lekker hadden gegeten. Wij zitten nu in het voor café voetbal te kijken tussen ongeveer 15 Spanjaarden. Duitsland maakt net een doelpunt. Het is in Spanje in een café gebruikelijk om je lege suikerzakje, servet, pinda doppen en andere lege zakjes op de grond te gooien. Hopenlijk hebben we morgen beter weer zodat we verder naar de kust kunnen fietsen.

Mike

Goh, in de regen gefietst, dat is vast voor de eerste keer en hebben jullie volgens mij nog niet gedaan tijdens jullie fietstochtje.

jan en Marian

Jaa dat is ook zo alles op de grond gooien . Maar volgens mij is dat alleen in die regio een gebruik.

Jammer dat het het weer niet zo mee werkt .
Het voet bal is K** was een slappe hap die nederlanders

KO

Wel sneu dat jullie zoveel regen hebben, maar des te meer respect! Jullie nemen het er wel van hé: lekker eten en drinken, geniet er maar van hoor!Goeie reis verder. Liefs

atie leo

heerlijk te eten wat de pot schaft .is ons in australie ook gebeurt fantasties en lekker alles op het gemak

Rim en Tini

Zolang je maar met pinda doppen en suikerzakjes gooit en niet met Karin....

Peter Overduin

die whisky spreekt me erg aan, en verder is het daar net als bij ons thuis..........waarom zou je moeilijk doen?

Frans

Gekookte heek ? hu !!!! Fietsen in de regen, 't lijkt wel Hollands !

Ruud en Elly

Meem die Spaanse gewoonte maar niet mee naar huis en zeker niet bij de buren...