Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Santiago.

Vannacht goed geslapen dank zij de oordopjes, om 6.15 ging het licht aan en 8.00 stapten wij op de fiets voor de laatste etappe naar Santiago. Het werd uiteindelijk een pittige tocht, het eerste stuk ging langs akkers en af en toe wat bos met aardig wat klimmetjes. In Arzua koffie gedronken en even uitgerust, toen verder voor de laatste 50 km, die waren zwaar, veel venijnige klimmetjes door eucalyptus bossen, het was een mooie route. In Forte even een colaatje gedronken en toen echt de laatste loodjes, nog 14 km met nog een paar klimmetjes. En toen zagen we eindelijk het bordje Santiago. In de stad aangekomen nog 1 hele steile klim, een klein stukje fietsen en je staat op het plein voor de Kathedraal, wel heel apart. Er komen gelijk veel mensen op je aflopen om je te feliciteren en willen graag weten waar je vandaan komt, hoe lang je onderweg bent, hoeveel km het was enz. Heel leuk maar je krijgt zelf niet de tijd om het allemaal te verwerken. We zijn naar het pelgrims kantoor gegaan voor de laatste stempel en ons Compostelaat in ontvangst te nemen. (Compostelaat is een oorkonde dat je de tocht volbracht hebt). Daarna een terrasje gepakt en daar kwamen Hans en George uit Heiloo aangelopen, zij waren zaterdag aangekomen, kwamen gezellig bij ons zitten praten. Op dat moment kwam er een sms van Tini dat de dochter van George haar collega is, dat vond hij prachtig en stuurde Tini gelijk een sms terug. Even naar het touristen bureau voor info voor een camping. De campng ligt noordelijk van de stad. De tent opgezet en een heerlijk biertje gedronken. Even iets opbiechten, mijn eerste biertje na 7 weken! Geen alcohol gedronken, ik kreeg in Orval last van jicht. We blijven hier 3 nachten, nemen twee dagen rust daarna gaan we richting de kust, naar de plaats Fisterra, we blijven verslagjes maken. Vandaag hebben we 70 km gefietst. Vanmiddag om 13.45 aangekomen in Santiago. Totaal 3118 km gefietst.

christy rijser

Gefeliciteerd, zo nu eerst een b...... gr christy rijser

marian

Proost

Jaap en Corine

Top, wat een prestatie!
We zullen jullie verhalen gaan missen.
Xx

zusje Ria

WAT EEN ENORME PRESTATIE. GEFELICITEERD.
hoe voelen jullie je nu? En zijn jullie niet te veel afgevallen? veel liefs van Herman en Mij

Tini en Rimmer

Ja hoor......daar zijn jullie dan. Ge wel dig! Hopen dat het biertje super smaakt.

Dick en Tanja

Fantastisch! Geniet nog lekker van jullie welverdiende rust in Santiago. Wat een prachtige reis, met mooie verhalen.

jan en diet

van harte gefeliciteerd .gaat Henk nu naar het 0 punt toe ????

Ruud en Elly

Super, nu het Nederlandselftal nog....

Gerard en Jacqueline

Gefeliciteerd!!!! wat een prestatie.
Wat moet dat een voldoeningzijn voor jullie,
Geniet ervan met z`n 2tjes. en neem er van ons ook eentje.
Groetjes van ons.

Cor en Saskia

Proost Henk en Karin! Dat biertje hebben jullie zeker verdiend. Ben heel nieuwsgierig hoe de aankomst ervaren hebben dus kijk uit naar jullie (laatste ?) reisverslag.
Slaap lekker straks!

Frans

Ook ik ben trots....... op jullie !

G E W E L D I G

Klaudia

Hoi 'oom en tante'

Gefeliciteerd!! Egt super.
Twas leuk om jullie verhalen te lezen,dat ga ik nu wel missen.
Geniet lekker van jullie herinneringen van de fantastische tocht.
Ben benieuwd naar jullie laatste verslag..

Xx klau

Suus

Ben supertrots op jullie! Geniet van het biertje.

Jullie hebben nog een paar weken over, even door naar Rome?

Gerard

Henk en Karin, van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en nog een welverdiende " vakantie " gewenst in Santiago, Gerard

Mike

Prachtig mooi, wat een intens gevoel zal dit geven. Bier, laat het jullie smaken en nu ook nog even voor de tent de macaroni van Karin, heerlijk lijkt mij dat. Geniet ervan, jullie hebben iets moois gepresteerd en kunnen er met trots op terug kijken !!!

jeroen k.

toppers!!geniet van het biertje na deze road trip,zal me een reis geweest zijn!!jullie zullen wel vol met verhalen zitten,henk als je oud en grijs bent schrijf je een boek hahaha.
trots op jullie!!
groetjes uit purmerend.

Ruud en Elly

We zijn trots op jullie vanuit een regenachtige camping bij Winterswijk. Henk en Karin weten jullie ook dat je deze tocht kan lopen? Misschien iets voor volgend jaar....
Neem allebei een lekker biertje van ons.
Groetjes vanuit de caravan in een (regenachtig) Eibergen.

hannie johan

SUPER TOPY GAAF
KARIN EN HENK
GEFELICITEERT

hannie johan

atie en leo

gefeliciteerd een enorme prestatie geleverd en zogoed als geen materiaal pech zo zie je maar goede voorbereiding en m keuze / voorwat de jicht drinken als je nog geen dorst heb henkie !!!!!!!!!!!

KO

Lieve Henk en Karin, wat ben ik onnoemelijk trots op jullie, SUPER!!! Nog een paar verhalen naar de kust, maar deze verhalen waren toch wel heel bijzonder, ik zal het echt gaan missen als jullie bij de kust aangekomen zijn.Geniet van deze tocht en hopelijk kunnen jullie nog wat genieten van het mooie weer. Liefs

Martin en Trudie Meerkerk

Dat biertje is verdient hoor! Echt super wat jullie gedaan hebben,zijn enorm trots op jullie!