Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

De afdaling.

Vanmorgen om 8.30 vertrokken uit het boeren dorpje. Het was nog steeds bewolkt en fris. We kregen gelijk een lange afdaling van 12 km, tijdens de afdaling kwamen we 2 fietsers tegemoet, het was het echtpaar uit Maastricht die op de terug reis waren, die we eerder op 19 mei ontmoet hadden. Even bij gepraat en verder gaan afdalen. In Samos een kopje koffie gedronken en wat inkopen gedaan. Daarna volgden er een paar klimmetjes door een mooie omgeving. Het was nog steeds bewolkt en voelden af en toe een paar spetters. In Portomarin zijn we naar een Auberge gegaan, het is een nieuw modern gebouw met 126 stapelbedden. Die nu gelukkig niet allemaal bezet zijn, voor de zekerheid oordopjes gekocht. Portomarin ligt aan de overzijde van een stuwmeer van de Rio Mino, bij laag water zie je de stenen brug van de Mino uit 1120, die eeuwen lang van groot belang was voor de pelgrims. Het oude dorp verdween onder de waterspiegel toen de stuwdam in 1962 was voltooid. Steen voor steen zijn de mooiste gebouwen afgebroken en hogerop weer in elkaar gezet. Vandaag hebben we 58 km gefietst. Tot nu toe hebben we 3009 km gefietst. Naar Santiago is het nu nog ongeveer 110 km.

KO

Dan kunnen jullie er morgen al zijn,hahaha!

Rubensijes@zonnet.nl

ik vind dit een enorme prestatie.

jan en marian

Morgen is het zondag rustdag . Geniet van jullie laatste kilometers Vraag beschermt het embleem jullie nog tegen Struikrovers .;-)

Tini en Rimmer

Ik wil jullie kuiten wel eens zien! Wat een enorme afstand. Petje af, echt geweldig. Nog even, dan is de tocht voltooid.

Vincent en Mieke

Wat een enorme prestatie hebben jullie geleverd!!!! Mijn petje af hoor. In Workum is een groep fietsers die de fietselfstedentocht 2x achter elkaar hebben gereden, dus 480km, dat is voor jullie volgend jaar ook vast een makkie. Tini lijkt het wel wat, 2 keer. Zij heeft hem dit jaar bijzonder vlot gereden, ook grote klasse.
We wensen jullie heel fijne laatste kilometers. En wat een steun zullie jullie gehad hebben aan al die reacties van vrienden en familie. Heel lief.

Ruud en Elly (vanaf de camping in Eibergen)

Hoi Henk en Karin, Toppie wat een prestatie! Enne...wij zijn al een paar keer naar het dorp gefietst en 2x ingehaald door de postbode die waarschijnlijk snelpost bij zich had...

atie en leo

vandaag rustdag?jammer van die oude brug en wanneer is het laag water/ een ty heb niet in zo'n stuwmeer op de laptop potomarin gevonden mooi gezicht het stuwmeer

Frans

Drie duizend en negen km's .............G R O T E klasse !

marian

Toppers zijn jullie