Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Het boeren dorp.

Vanmorgen om 8.50 vertrokken, het werd een pittige dag met veel klimmen. Eerst naar Vega de Valcarce naar 630 meter een klim van 6 tot 7%, en toen naar Las Herrerias op 700 meter klim 8 tot 9%, daarna richting Puerto Pedrafita op 1100 meter en toen nog 2,5 km van 9 tot 10% naar Cebreiro op 1310 meter daar even uitgerust en een kopje koffie gedronken. Dit allemaal in nog geen 20 km. Daarna even een afdaling tot 1240 meter en toen gingen we weer klimmen naar 1270 meter daarna een kleine afdaling naar 1250 meter en daarna een korte klim 7 tot 8% naar Alto do Poio op 1335 meter met een prachtig uizicht. Daarna afgedaald naar het boeren dorp Fonfria op 1290 meter waar we een auberge hebben genomen, een prachtige plek. Toen we door het dorpje liepen deed dat ons aan vroeger denken, koeien poep op de straat, de geur, oude tractoren en auto's en een donkere werkplaats waar 2 mannen een maaibalk aan het repareren waren. S'avonds een heerlijke boerenpot gegeten, goed gevulde groentensoep, gekookte aardappels met heerlijk stoofvlees met doperwten en champignons, toe kregen we een punt orginele Santiago koek. Na het diner kreeg de kok van 40 personen een welgemeend applaus. Na een hete dag begon het eerst te onweren en enorm hard te regenen. Wij hebben vandaag 34 km gefietst.

Mike

Zo, al lekker hoog, ijlere lucgt dus wat minder zuurstof, lijkt mij pittig !!!

atie en leo

een stap terug in de tijd .toch geen maaibalk voor een D 30 ? lekker klimwerk goed voor de kuiten .vandaag hier regenachtig en koud 9 gr.
PS . ik heb een maaibalk op het oog orgineel op een D 30 ff naar Flensburg .
groet atie?leo

Frans

Wauw, dat is het echte klimwerk zeg ! wat anders dan 't Kopje van Bloemendaal ! Chapeau !

Pa en Ma .

Mooi om gehoort te hebben dat jullie er in goede zondheid zijn aangekomen.We wensen jullie verder nog een hele mooie vacantie enlekker warm weer.Het heeft hier de hele dag geregend.Alles is hier goed Liefs Pa en Ma.

Gerrit en Anita

Hallo Henk en Karin
Wij hoorde van Herman dat jullie je tocht hebben voltooid. Gefeliceerd dit hebben jullie toch maar even gedaan .Verder veel plezier gewenst met de tocht naar de kust. Geniet er van. Groetjes Gerrit en Anita en Alexander