Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Aan het klimmen begonnen.

Goed geslapen in de tent en om 7.30 opgestaan en om 9.00 uur vertrokken. We begonnen met een ligt klimmetje van 3% en kwamen naar 4 km in Ponferrada aan, een grote drukke stad, we moesten er dwars doorheen! Eerst kwamen wij langs een heel groot kasteel, daarna de stad in en toen ging het weer mis, een behulpzame wielrenner fietste voor ons uit en bracht ons naar de juiste route buiten de stad, en gelukkig was het ook de juiste route! Daarna begonnen een paar klimmetjes door een prachtig gebied, in Villfranca del Bierzo een mooi stadje koffie gedronken en in een motorfiets cq fietsen zaak gekeken we stapten weer in de tijd terug er stonden oude motorfietsen w.o. een Ducatie, de eigenaar vond het prachtig dat wij bij hem waren. Daarna verder gefietst tot wij een bordje camping zagen, hebben even staan twijfelen maar zijn toch maar naar toe gegaan. Dit was een goed besluit, inmiddels was het ruim 30 graden en staan wij met ons tentje onder de bomen maar inmiddels wel in de zon! We staan op een camping in San Fiz do Seo. Er staan hier 3 tenten! Vandaag hebben wij 44 km gefietst. Morgen staan ons een zware dag te wachten dus vanavond aan de pasta.

jan en diet

wij volgen jullie nu op een kaart van spanje dat is hartstikke leuk , gaan jullie nu richting Lugo???

atie en leo

7 weken on route !jullie reis barst van de symboliek .nog ff door en de schoenen kunnen verbrand

Tini en Rimmer

Een motortje op de fiets monteren? ik zou het wel weten met zo'n klim voor de boeg en die temperaturen bij jullie!
Lekker lasagne maken in je fietstasoven! Ha lekker.

Frans

Oh oh oh wat zal ik straks die verhalen missen......

Mike

Hoe kan Henk nu koffie drinken in het plaatsje met in de naam de meest prachtige verwijzing, naar het goudgele vocht, die er maar bestaat " Villafranca del Bierzo " ofwel Franse Stad van het BIER !!!!, aldus mijn vrije vertaling

KO

Wat beleven jullie toch veel op jullie reis naar Santiago.
Al die verhalen over bijzondere mensen die jullie tegenkomen, heel leuk allemaal om te lezen. Ik zal die verhalen wel gaan missen hoor. Als jullie weer een verhaal schrijven hebben jullie dus een pittige tocht achter de rug en is het weekend..... dus uitrusten,haha! Liefs Xx