Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Vroeg op pad.

Wij sliepen vannacht met 25 personen in 1 zaal, gelukkig was het een rustige nacht, geen snurkers!! Na een lekker ontbijtje om 8.15 uur vertrokken. Het weer is goed een lekker zonnetje, niet te warm, weinig wind dus ideaal fietsweer. De route ging in het begin veel over grind paden wat goed te fietsen was. In Hospital de Orbigo zijn wij over een hele mooie van oorsprong Romeinsestenen brug gelopen die uniek isvanwege zijn lengte met 18 stenen bogen en onregelmatige vormen.In de zomer vinden er ridder toernooien plaats. Weer verder gefietst richting Astorga, onderweg kwamen wij een vrachtauto tegen die was ingericht als groentewagen, lekker fruit gekocht waar we heerlijk van hebben genoten op het plein voor het paleis van architect Antoni Gaudien de Kathedraal. In Astorga was markt dus konden we de weg moeilijk vinden, aan een politie agent de weg gevraagd die een vriend had die woontin Eindhoven.Toen weer verder gefietst op zoek naar een slaapplek.Zijn nu in Sta.Catalina de Somoza in een auberge wat ons 5 euro per persoon kost! We hebben vandaag 52 km gefietst. We zitten nu op een hoogte van ongeveer 1000 meter.

Even een paar antwoorden op gestelde vragen; met de benen gaat het prima, we zijn het fietsen nog lang niet zat, we fietsen niet terug maar worden opgehaald door mijn zusje en zwager met de camper, camping zijn soms lastig te vinden op de route maar willen zo veel mogelijk in de tent slapen, vinden de reis nog steeds prachtig genieten volop en is een groot avontuur.

Tini en Rimmer

Wauw, wat een prachtige stukjes cultuur beschrijven jullie! Neem nog even de tijd om er lekker van te genieten. Ik heb jullie reisverslagen na een paar dagen afwezigheid met plezier weer ingehaald. Wat een pelgrims en wat een eigen motivaties om de weg af te leggen. Veel plezier enne...rustig aan, alleen al voor de verhalen nog een poosje blijven fietsen!

Frans

Dat wordt straks afkicken zo met z'n 2en slapen ;-)

Mike

Het fietsen nog lang niet zat, willen zo veel mogelijk in de tent slapen, vinden de reis nog steeds prachtig en genieten volop, een groot avontuur. HAD NIET ANDERS VERWACHT !!!!!!

zusje Ria

Als ik het goed begrepen heb, dan zouden we jullie in santiago de c. ophalen....toch? of wordt het Malaga? (ha ha).
Hebben jullie al paella gegeten ?

Henk en Karin

Nee het blijft toch Santiago, we fietsen door naar de kust en dan weer terug naar Santiago waar wij elkaar eind juni ontmoeten. Wij hebben nog niet de echte paella gegeten, wel iets wat er op leek.