Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Een bijzondere dag.

Gisteravond kwam er nog een Nederlands stel op de camping, de man kwam naar ons toe en vroeg hoe het ging. Tijdens het gesprek vertelde hij dat hij veel gefietst en geschaatst had en nog steeds fietst en schaatst en 80 jaar is. Zij naam is Wim de Graaff en hij had met schaatsenin 1956 en 1960 aan de Olympische spelen mee gedaan en is ook een keer Nedederlands kampioen op de 500 meter geweest en trainer en coach van Kees Verkerk en Ard Schenk. Hij heeft de 11 steden tocht geschaatst en wedstrijden gereden met de Koning. Het was bijzonder om die man met zijn lieve vriendin daar te ontmoeten. Ze waren op weg naar Santiago waar zijn vriendinderust hoopt te vinden van een heel groot verdriet. Vanmorgen lekker rustig opgeruimd Wim de Graaff kwam nog even gedag zeggen, hij ging een uurtje op zijn race fiets fietsen en de andere buurman nodigde ons uit voor een bakje koffie. Zijn vrouw en vriendin waren aan het lopen en de andere vriendin moest helaas achterblijven vanwege een pijnlijke knie. Ook nog even afschijd genomen van de vriendin van Wim en haar veel sterkte gewenst. Om 10 uur vertrokken richting Leon, tot Leon was het een lange vlakke rit, bij Leon aangekomen hopende snel een camping te kunnen vinden maar helaas geen borden camping, wel kwamen wij Wim en zijn vriendin tegen. Leon door gefietst op zoek naar een camping. Uiteindelijk zijn wij na een heuvelachtige ritin Villar de Mazarife in een mooie auberge beland waar meerdere Nederlanders verbleven,zij lopen de camino. Na het avond eten gezellig met ze zitten kletsen. Wij hebben die dag noodgedwongen 92 km gefietst.

Vandaag zou mijn broer Manus 57 jaar zijn geworden, helaas is hij op 1 september 2010 overleden.

Cor en Sas

Mooi verhaal weer Henk. Ik heb even gegoogled wat Wim de Graaff betreft. Hij heeft inderdaad een hele staat van dienst in de schaatswereld. Volgens Wikipeda heeft hij zijn laatste persoonlijk record gereden op de 3000m in 1976. Dus op 44 jarige leeftijd nog. Bewondering!

Manus ... er zijn van die data's die alleen maar sterker worden in je geheugen. I know!

Jan en Marian

Tja Henk en Karin .

Ook op deze tocht gaat het "leven" door en de alle dierbare die er niet meer zijn gaan mee op jullie reis .

Wij gedenken met jullie mee .

atie en leo

wim de graaf een van de voorbeelden waardoor ik ben gaan schaatsen ik zie hem nog rijden in bislet .manus reisd mee .
groet atie en leo

Tini en Rimmer

Wat weer een ontzettende leuke ontmoeting! Deze Wim de Graaff wordt ook genoemd in de auto biografie van Ard Schenk. Ook mijn dag was gekleurd met gemengde gevoelens over het verlies van onze Manus. Hij heeft gisteren 240 km. met me mee gefietst. En dat was goed...

Frans

'n bijzonder verhaal en dat is 't !

Mike

Sterkte voor de laatse kilometers !!

Pa en Ma.

Hier is alles goed ,maar nat en koud,het is hier nu 14 graden er is vanmiddag 7 millimeter regen gevallen.Bij jullie is het gelukkig mooi weer.We volgen jullie in het beste boek ,zoo blijven we op de hoogte hoe ver jullie zijn.Pa zegt jullie kunnen wel terug fietsen want jullie weten nu de weg.Henk en Karin verder een goede reis.Liefs Pa en Ma.