Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Een rustdag in Burgos.

Vanmorgen om 9.30 uur gewekt door de zon. Ontbeten en wat huishoudelijke klusjes gedaan en om 11 uur op de fiets gestapt richting burgos. Het centrum was 4 km van de camping er liep een heel mooi fietspad door een park. Nadat we de fietsen hadden geparkeerd eerst even koffie gedronken en toen naar de kathedraal gelopen. De kathedraal is een en al pracht en rijkdom. (zie de foto's) Op het plein voor de kathedraal foto's gemaakt van het pelgrims bankje (zie foto). In het park hebben we gebruik gemaakt van het gratis internet totat deze stopte. Op de terugweg merkte we dat mijn km teller weg was, terug gegaan om te zoeken maar helaas. S'avonds hebben wij heel veel lol gehad met de 4 Koreanen, 2 mannen en 2 vrouwen. Zij zijn hun tocht begonnen in Parijs en fietsen via Santiago naar Madrid, waar zij het vliegtuig nemen met de fietsen naar Korea. Een pracht stel, 1 van hen sprak een beetje Engels maar we begrepen elkaar prima. Met z'n allen op de foto, kaarten bekeken, foto's uitwisselen via bluetooth en veel lol gehad. Wat we nog steeds willen vertellen, onderweg zijn wij verschillende keren een groep Nederlandse fietsers tegen gekomen, wij hoorden van andere fietsers dat dit een groep is met een aantal mannen met een verstandelijke beperking die werken in een werkplaats als fietsenmakers. Nu fietsen zij vanuit Nederland naar Santiago met een aantal begeleiders. Hun bagage wordt in busjes vervoerd. Ze stoppen regelmatig voor te rusten, eten, drinken, medicijnen en een peuk. Super knap.

Tini en Rimmer

Naar die huishoudelijke klussen ben ik erg benieuwd. Tentje stofzuigen, koplampen soppen, tassen afstoffen en grondzeil uitkloppen? Zoiets?

henk en karin

Hallo Tini, wat we dan doen: opruimen, wassen, ketting smeren, banden en remmen controleren enz. enz. We zijn er ongeveer een dag mee bezig!! Nou ja een dag??

Frans

Kijk dat zijn nog 'ns leuke huishoudelijke klusjes en in 'n prima tempo.

Groots dat verhaal over die Nederlandse groep , grote klasse !

jan en marian .

Weer 2 mooie verhalen .
Ik zie het helemaal voor me handen en voeten werk met de koreanen . Echt heel mooi om dat van die groep te lezen .Zijn jullie ze ook tegen gekomen ?

atie en leo

de tent moet er ook knap uitzien en onderhoud is heel belangrijk henk .
groet atie en leo