Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

6 weken "on route" en meer dan 2500 km gefietst.

We hebben gisteravond een heerlijk pelgrims menu gegeten in gezelschap met een man uit Korea. Een hele aardige man die trots een filmpje van zijn kleinzoon liet zien. Hij loopt de camigo vanuit Sta.jean-pied-de Pord. In het hotel hebben we 4 Koreanen ontmoet die fiets ten vanuit Parijs. In het hotelletje voelden wij ons niet op ons gemak, er hing een vreemde sfeer. Toen we vanmorgen beneden kwamen lag de eigenaar te slapen op de bank in de hal, snel de fietsen op geladen en vertrokken. Even langs de Bakker brood gehaald, we hadden geen zin in een ontbijt in het hotel. De route ging eerst langs een drukke weg met veel vracht verkeer maar al snel konden we rechtsaf een landweg in. Na een paar klimmetjes hadden we een prachtig uitzicht. (zie de foto's) Hier hebben we heerlijk zitten te ontbijten. Even verderop een vrouw gesproken die we eerder hadden ontmoet toen we in de kerk sliepen, ze was alleen komen fietsen vanuit Vlissingen. Na even gefietst te hebben kwamen we langs een cafe'je hier een kopje koffie gedronken en hier gesproken met een vrachtwagen chauffeur uit Amsterdam een pracht kerel hij is 62 een boom van een vent die rijd op boeren houten klompen en veel wist over de omgeving van Oosthuizen. Daarna weer op weg richting Burgos, met op het einde een gemene korte klimmetjes van 8-12%! Vlak voor Burgos een mooie camping genomen voor 2 nachtjes. Toen we de camping op reden werden we vrolijk onthaald door de 4 Koreanen die we eerder in het hotel hadden ontmoet, een pracht stel die veel lol hebben. Even fietste een man de camping op, hij kwam uit Amsterdam en fietste 6 maanden per jaar, was nu onderweg naar Zuid Spanje. Vandaag hebben wij 52 km gefietst en veel mensen gesproken.

marian

Wij vroegen ons af . Of jullie nog lekke banden hebben gehad.
Ik had van de week pech 2 in 1 week . Eerst een punaise en later een nietje . Kan een boekhandel beginnen.

Tini en Rimmer

Wat weer een prachtige ontmoetingen! Leuk om zoveel diverse mensen tegen te komen. Van die momentjes die jullie vast nooit meer vergeten. Lekker verder genieten hoor!

jadido

nog 3 nachtjes slapen .

Frans

Wat fantastisch al die mensen met allemaal hun eigen verhaal ; de reis van jullie leven !

Ruud en Elly

Op de camping in Burgos hebben wij ook 2x gestaan, aan de rand van de stad het kan daar mooi weer zijn maar het kan er ook spoken, wij hebben er in maart 3 jaar geleden gestaan toen leek het wel herfst. 2500 km gefietst, wij hopen dat in ons hele leven te kunnen volbrengen...ik denk het niet. Geniet van jullie tocht en volgens mij moeten jullie nu toch een beetje richting oceaan gaan. En Henk, je hebt het hotel toch wel betaald...wij willen geen oplichters in de straat!