Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Slapen in de Kerk.

Gisteravond hebben we met Gerda onze Belgische pelgrimsvriendin en een Limburgs echtpaar met z´n 5 en gegeten voor € 50,-!! voor dit geld hadden wij 2 flessen wijn, fles water, salade of soep, kip, patat en een fruitsalade toe. (het was heerlijk). We sliepen in de auberge met 12 personen, 6 nationaliteiten maar snurken is 1 taal!

Vanmorgen om 8 uur vertrokken, helaas weer regen dus de regenpakken maar weer aan. We hadden een behoorlijke tegenwind in combinatie met de regen werden we niet warm. De bakker in Estella was een warm welkom, koffie gedronken met wat lekkers erbij en even lekker doorgewarmd. Hier ontmoeten wij de 2 mannen waar wij 12 mei mee op de camping stonden en de twee Friese mannen en het echtpaar uit Limburg. (zoals je leest kom je elkaar toch weer tegen). Het begon steeds harder te regenen, in Sansol in een cafetje een heerlijk omeletje gegeten en ook daar kwamen we de 2 Friesen weer tegen. Om 2 uur hadden we het wel gezien, we waren koud en nat dus op zoek naar een auberge. In Viana zagen we een auberge waar fietsers v.a. 5 uur mochten inschrijfen want lopers gaan voor. We zijn toen doorgefietst naar Logrono, hier was de auberge vol maar ze verwezen ons door naar de kerk. Er zaten al wat mensen op de stoep te wachten en vertelden ons dat de pastoor om 3 uur kwam. Intussen was Gerda ook gearriveerd. De pastoor vertelde dat we konden overnachten in de kerk. Beneden waren er 8 stapel bedden en boven was er een ruimte met 30 matrasjes en een ruimte met 7 matrassen. Wij lagen samen met Gerda, 2 Italiaanse mannen en een Frans meisje in de kleinere ruimte, die avond sliepen er ongeveer 42 mensen. Er werd ons verteld dat we ook eten konden krijgen wat door vrijwilligers werd klaargemaakt. Eerst was er een mis om 19.30 uur en om 20.30 gingen wij gezamelijk eten. Het eten was goed, we kregen salade, een soort stoofpot met bonen, wortels, aardappels en nog veel meer met als toetje een yogurt. (allemaal producten uit de streek) de maaltijd werd bekostigd door de vrijwillige bijdrage van de pelgrims die de avond daarvoor hadden overnacht in de kerk. Dus onze vrijwillige bijdrage wordt voor de volgende dag gebruikt. Na het eten hadden we een korte pelgrims mis en kregen een stempel in ons paspoort. Het Franse meisje speelde nog een liedje op haar gitaar. (heel indruk wekkend) Om 10 uur zijn wij gaan slapen. Wij hebben die dag 70 km gefietst.

Karin O

Wat ontzettend leuk om elke keer weer dezelfde mensen tegen te komen, je deelt toch iets met elkaar. Zal wel een gezellige boel geweest zijn, zo met elkaar op een slaapzaal.Jammer dat het bij jullie regent, hier is het echt zomers weer met hoge temperaturen.Veel plezier verder en een knuffel.Xx

Tini en Rimmer

Die mis was geen misverstand? Of kreeg je anders geen eten? Fijn om weer wat van jullie te horen.

Pp

q

Frans

Leuk verhaal weer ! Jammer van 't slechte weer maar na
de mis te hebben bijgewoond moet het weer wel gaan opknappen dunkt me .
Dat idee van de maaltijd bijdrage vind ik grandioos en 't menu klonk erg voedzaam .
Zet 'm weer op !

Ruud en Elly

Henk in de kerk met Karin geslapen...en een kruisje geslagen? Het is hier eindelijk mooi weer, 26 graden en de rest van de week ziet er ook goed uit. Hopelijk krijgen jullie hier ook een staartje van mee.