Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Spanje.

Na een matige nachtrust om 9 uur vertrokken richting Spanje, we waren er nog maar 8 km van verwijdert. We begonnen gelijk met een klimmetje en om 9.30 passeerden wij de grens. Na 11 km kregen we een forse klim van 16 km 7-9%. Het weer was koud en boven op de top was het pot dicht en heel koud, we zaten op 1057 meter. Na een afdaling van 1,5 km zijn we direct een restaurant ingegaan voor koffie en door te warmen. Daar zat een groep Nederlanders die hospiteerden in de plaatselijke herberg waar wel 180 slaapplekken zijn. Voor ons geen optie. Verder gefietst op zoek naar een camping, maar konden deze niet vinden. Zitten nu in Erro in een hostel, hebben eindelijk weer internet en gaan vanavond een giga T-Bone eten een specialiteit op aanraden van de eigenaar. Onderweg spraken we 2 mannen uit Polen die gister avond naast ons zaten in het restaurant. Toen we zaten te lunchen spraken we een vrouw uit IJsland. In de Hostel zitten ook 2 mannen uit Friesland. Vandaag hebben wij 48 km gefietst.

Frans

Welkom in Spanje ! Fantastisch , na NL,B,F nu Spanje weer 'n vlaggetje erbij op de fietsen. Grappig dat je ook daar Polen tegenkomt, met 'n busje ? badkamertje doen ?

Tini en Rimmer

Wow, wat een heftige klim zeg. Geniet van Noord Spanje, daar zijn prachtige natuur gebieden. Veel plezier morgen.

Pa en Ma

Lieve Karin en Henk. Wij zijn blij weer wat gelezen te hebben .Wat doen jullie liever fietsen in de bergen of golven in de Beemster? Alles op zijn tijd .Geniet van ieder moment, van mens en natuur.Groetjes Pa en Ma .

Ruud en Elly

Henk of Karin, waren het Noord of Zuid Polen?
Ja de bergen zijn mooi maar elke 100 mtr omhoog zakt de temperatuur 0,6 graden en jullie zitten al aardig hoog.
Blijf nog even in Spanje want ze zijn nog niet bezig met de straat-werkzaamheden.

Mike

Spanje, tot op heden, PETJE AF !!!, maak nog maar even een omweggetje als jullie nog meer willen genieten, want zo te zien komt het einddoel in zicht.

Henk en Karin

Hallo Frans,
Voor zover wij konden zien hadden ze alleen 2 rugzakken zonder busje, of het busje moest opvouwbaar zijn!