Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Het echte klim werk gaat beginnen.

Vanmorgen om 9.45 vertrokken en eerst weer de route opgezocht en richting St.Jean-Pied-de-Port, het werd een pittige dag met een paar pittige klimmen. Het eerste stuk was vrij vlak maar toen kregen we Col d'Osquich een klim van 5 km waarvan 3 km 8% we zijn regelmatig gestopt want het was warm. Daarna nog wat pittige klimmetjes en uiteindelijk in St.Jean-Pied-de-Port aangekomen, daar een pelgrims gite genomen we deelden de kamer met een snurkende Fransman en een Duits meisje. Op aanraden van de gite eigenaar een pelgrims menu gegeten bij een restaurant in het dorp, heerlijk gegeten, het menu bestond uit groente soep, kip patat en taart of flensje toe. De soep zat in een grote pan die op tafel gezet werd en je zelf kon opscheppen. We hebben nog even door het dorp gewandeld en zagen veel pelgrims en gites. St.Jean-Pied-de-Port is een startplaats voor veel wandelaars. Vandaag hebben we 68 km gefietst.

Tanja

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed goed met jullie. Veel sterkte met de benen in de Pyreneeen en geniet vooral van de mooie besneeuwde bergtoppen.

Frans

Jullie gaan wel erg snel nu ! Heerlijk die culinaire verhalen.

Ruud en Elly

Misschien snurkte dat meisje wel....ik heb ervaring met een snurkend meisje!!
Tof dat jullie zo goed gaan!