Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Het "Winkeltje".

Vanmorgen om 9.45 uur vertokken. In Montaut zagen wij een winkeltje die "ook" brood verkocht! Eenmaal binnen zagen wij dat het meer dan een klein "supermarktje" was, er hing binnen een bordje "bar". Wij vroegen eerst om brood, dit was lastig want alle brood was gereserveerd, maar 2 stokbroodjes dat kon wel. Ook vroegen wij om koffie, was geen probleem, wij liepen door de winkel naar een soort keukentje dat was de bar. Vanuit de bar zagen wij een werkplaats waar fietsen gerepareerd werden. Hier stonden hele oude race fietsen, kinderfietsjes, een solex, een berg oude banden en nog veel meer oude zooi. Maar er stond ook een carbon race fiets! We mochten deze werkplaats bekijken wat hij prachtig vond, hij liet zelfs zijn oude race fiets zien en van zijn vrouw. Een plaats genoot vertelde dat de man al 83 was, fietsen repareerde en het winkeltje runde. Een grappig mannetje wat ons een hoop probeerde te vertellen maar helaas begrepen wij hem niet zo goed. Toen maar weer op de fiets richting Oloron-Ste.Marie waar we naar een camping hebben gezocht. Iets van de route in Aren vonden wij een camping. Vanaf hier gaan we de route iets wijzigen, we gaan nu eerst naar St-Jean-pied-de-Port omdat dat een hele belangrijke startplaats voor pelgrims is en wij dat graag wilden zien. Wij hebben die dag 78 km gefietst.

Jan en Marian

Toch is het dan jammer dat je dat mannetje niet kan verstaan . Wie weet gelukkig maar ;-) #andersstondjeernunog.

Frans

Je ziet het : fietsgekken zijn overal !

Leuk verhaal ! veel km's !!!!

Tini en Rimmer

Het zou Pa kunnen zijn Henk....die maakt ook van een hekwerk een fiets.