Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Pyreneeen in zicht.

Gisteravond heeft de eigenaaresse van de camping pizza's voor ons gebakken en die waren heerlijk, ze bood dit aan omdat het restaurant gesloten was. Vannacht goed geslapen, maar het was wel koud. We gingen laat weg pas om 9.45, we vertrokken richting Marciac waar we voor het eerst de Pyreneeën in zicht kregen met mooie sneeuw toppen. Bij Lahitte-Toupiere kozen we de alternative route omdat we naar Lourdes wilden. Een saaie route kaal en weinig dorpjes, gelukkig kwamen we een "srv" wagen tegen (een oude bestel bus) dus konden we onze inkopen doen. Onderweg stonden we naar de route te kijken en direct vroegen een paar vrouwen of ze konden helpen, ze wezen ons de weg en vulden onze bidons. Het was onderweg moeilijk een slaapplek te vinden, dus werden wij genoodzaakt door te fietsen naar Lourdes, waar we de eerste de beste camping namen, heel klein en eenvoudig maar prima.we konden heerlijk in de schuur koken en eten, we kwamen er pas om 17.45 uur aan en besloten er 2 nachten te blijven zodat we naar Lourdes konden. We hebben die dag 92 km gefietst.

Frans

Hallo Fietsers ! Zo dat is dan weer 'n mijlpaal : De Pyreneeën ! Na de Ardennen en de Massif nu de echte
bergen in zicht . Eerst maar 'n kaarsje opsteken en wat wijwater in de bidon tappen en dan de spieren aanzetten voor het betere klimwerk . Zet 'm op !

Tini en Rimmer

He, daar zijn jullie weer! Wat geweldig moet het zijn om tegen die bergen aan te kijken....nou er nog overheen.