Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Een dag met "gaten".

Vanmorgen om 8.45 uur vertrokken. Eerst even langs de buurman van de camping gefietst, we hadden van Hans gehoord dat daar 2 oude auto's en walsen stonden, dus die moesten even op de foto. Daarna gingen wij de route oppakken, altans dat dachten wij. We moesten over de brug bij het kanaal schuin rechts en daarna langs het kanaal fietsen. Dat deden we ook maar het pad werd onverhard en na circa 8 km hield het pad op! Terug gegaan over een andere weg en na 13 km stonden we weer op het waar we 1 uur eerder vertokken. Wij zoeken en vragen tot er een man ons vroeg of wij naar Santiago gingen. Hij zij dat wij helemaal verkeerd zaten en legde ons uit hoe we moesten rijden, maar ons Frans is niet zo goed dus begrepen hem niet. Dat was voor hem geen probleem, hij voor ons uit met zijn auto, wij er achter aan fietsen en daar achter een hele file! Hij bracht ons naar de juiste plek, wat bleek nou, wij hadden de route opgepakt bij de verkeerde brug! Toen we op de goede route zaten zochten we naar circa 55 km een camping in Lectoure, deze was 4 km buiten het dorp, dus wij op zoek hadden een bordje gemist dus na 5 km maar even gevraagd, die mevrouw wees ons de weg maar dacht dat de camping nog gesloten was. Even goed in ons boekje gekeken en dat klopte ook, dus maar weer terug. Weer de route opgepakt en verder gefietst op zoek naar een camping of gite. Uit eindelijk in Castera-Verduzan kwamen we een camping tegen na 80 van de route te hebben gefietst, terwijl we maar 55 km wilden fietsen. Totaal met al het gezoek en fout rijden hebben wij vandaag 113 km in heuvelachtig terrein met enkele flinke klimmen tm 10% gefietstn. Morgen gaan we het rustig aan doen.

hannie

nouw dat was even K zo je weer

Tini en Rimmer

Een pittig daggie zo! De weg kwijt raken hoort er dus ook bij. Gelukkig weer op het goede spoor. Wat zullen jullie slapen vannacht!

marian en jan

Tjonge jonge. Dat kan dus ook de weg kwijt raken . Jammer dat er geen chip is die we er ff in kunnen zetten dat je de taal verstaat en spreekt waar je bent whaha.
Maar en zijn toch altijd behulpzame mensen waar je ook bent en komt.
En doe rustig aan vandaag 25 km of zo iets ???

Broertje

Dit zijn later de mooiste verhalen. Als alles goed gaat is het saai. Je moet wel wat te vertellen hebben. En er moet af en toe iets fout gaan. Mooi hoor, al die verhalen. Hier tobben we gewoon verder.....x

KO

Fijn dat het allemaal goed gekomen is, maar op dat moment niet echt leuk. Zeker niet met al dat geklim. Geniet vandaag maar van een rustige dag of een dagje wat anders doen dan fietsen.Hoop dat jullie mooi weer hebben, bij ons schijnt eindelijk ook de zon.Veel plezier. Liefs Xx

atie en leo

gezien!!!! spoed cursus frans voor fietsers.en goede rede om vandaag rustig aan te doen en om Karin te ontzien op moederdag . groet atie en leo

Frans

Wat 'n dag zeg, gekibbeld onderweg ? wie las de kaart ?

achteraf leuke verhalen maar op de rit zelf baal je van zo'n end omrijden natuurlijk , maar inderdaad 't hoort erbij

Wel groots van jullie privé gidsen !