Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

De Nasi van Dicky uit Zwolle.

Wij zijn s'morgens om 9 uur vertrokken in het zonnetje. In Cahors nog even foto's gemaakt van Pont Valentre. De Pont Valentre met drie torens en poorten op de bogen is een van de mooiste vestingbruggen van Europa. Volgens een legende lag de bouw een tijd lang stil vanwege problemen. Met behulp van de duivel kon de brug verder worden gebouwd, als de bouwheer na voltooiing zij ziel af zou staan. Deze redde met een slimmigheidje zijn ziel door de laatste steen op de middelste toren achterwege te laten. Op die plek is een duiveltje zichtbaar. Nog even boodschappen gedaan bij de Lidl. Wij waren een uur verder en nog maar 10 km gefietst, dus daarna flink door fietsen. De route was mooi en heuvelachtig en ging door landerijen met zonnebloemen 10 cm groot, meloen akkersen heel veel fruitbomen vooral kersenbomen. Staan nu op de camping in Moissac, het bijzondere van deze camping is dat het op een eiland ligt en dat je door een tunneltje over een sluisje de camping op rijd. Wij staan naast Hans en Dicky Mensink uit Zwolle, geweldige mensen. Ze nodigden ons uit om nasi te komen eten, super aardig en de nasi was heerlijk. Gezellig zitten kletsen, Hans kon heel veel plekjes op Wijthem, Soeslo en Herfte waar ik vroeger veel kwam als ik bij mijn oma en tante ging logeren, wat is de wereld dan klein. Hans is een verwoed Visser die op de camping een meerval van ongeveer 1 meter had gevangen (dit is geen vissers latijn) ik heb de foto gezien. We hebben tot 10 uur zitten praten, het was super gezellig. Wij hebben die dag 68 km gefietst heerlijk in de zon.

jan en diet

mooie foto , ja henk wat is de wereld dan klein , wij genieten nog steeds van jullie verhalen .vooral van de mensen die jullie ontmoeten . liefs van ons

Tini en Rimmer

Wat weer een leuke ontmoeting. Dat je in Zuid Frankrijk je jeugd herinneringen uit Overijssel zit op te halen......geinig.

Frans

Ongelofelijk leuk die kennismakingen en heerlijk om zo aan te kunnen schuiven na 'n dag fietsen.