Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Het aardige Franse stel.

Toen we vanmorgen wakker werden was het dicht van de mist, dus hebben het rustig aan gedaan. Om 9 uur zijn wij vertrokken, de mist was inmiddels opgelost. We begonnen gelijk met een klim in een prachtige omgeving die at rots achtiger wordt en veel bos. Onderweg brood en uiteraard rozijnen broodjes gekocht. In St.Leonard even flink inkopen gedaan want we raakten aardig door de voorraad heen, want de eerst komende 30 km zouden we geen winkels meer tegen komen, en dit was ook zo! Inmiddels werd de lucht behoorlijk zwart en begon het al snel te hagelen, regenen en onweer. Wij gingen schuilen onder een rots tot het wat minder werd. Nu snel op zoek naar een slaapplaats, onderweg zagen we een bordje auberge de ferme, de deur was los maar niemand aanwezig, gebeld maar de telefoon werd niet opgenomen. Verder gefietst zagen we een bordje gite de france, gestopt en naar binnen gegaan. Hier was een aardig Frans stel die de gite huurden en nu aan het opruimen waren, zij gingen vertrekken. Ze boden ons direct thee of koffie met koek aan en de regenjassen werden voor de verwarming gehangen. Zij vertelden ons dat de gite alleen per week te huur was, voor ons geen optie. We vertelden dat wij op zoek waren naar een gite of camping. Zij kwam met een folder van een camping en ging gelijk bellen, de camping had chalets die wij voor 1 of 2 nachten konden huren en informeerde meteen naar de prijs. Na de mensen hartelijk bedankt te hebben, zijn wij op de fiets gestapt en 6 km doorgefiets. Wij besloten mede door de weersverwacting de chalet 2 nachten te huren, we waren ook toe aan een extra rustdag en de was moest gedaan worden. We zitten nu in een prachtige chalet op camping de Montreal te Saint Germain les Belles met een prachtig uitzicht over een meertje. Vandaag 64 km gefietst.

Mike

Zo zie ja maar weer dat die " locals " toch aardig zijn en dat ervaren wij al heel wat jaren achtereen elke zomer weer !!

atie /leo

mooie verhalen o.a van ludo de vlaming .zo zie je maar goed voorbeeld doet goed volgen !!!!!!!!!!!
nu hopen op beter weer hier wil het ook nog niet vlotten koud en regen .
groet atie/ leo
ps neem je rust

Rimmer en Tini

Zo zie je maar, een ieder zijn verhaal, prachtig al die levens verhalen en overwegingen. Een ieder op zoek naar zijn eigen antwoorden. Dat je daarvoor zoveel kilometers soms moet af leggen. Vertellen jullie dan ook jullie verhaal?