Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Ludo de Belg.

Vanmorgen om 9.10 uur vertrokken richting La-Souterraine. Eerst even langs de boulangerie gefietst voor een brood en rozijnen broodjes. (Voor ons rozijnen broodjes vergelijkings onderzoek). Wij begonnen gelijk met een pittige klim in een prachtige beboste omgeving. Bij Crozant een heerlijk bakje koffie gedronken (voor ons koffie vergelijkings onderzoek) bij een hotel restaurant aan een meertje ook hier weer een Nederlandse eigenaar, een prachtig plekje. Verderop de route zagen we een man lopen en begroete hem, hij begroete ons in het Vlaams. We zijn gestopt en hebben een prachtig gesprek met hem gehad. Zijn naam was Ludo (54 jaar) en kwam uit Kortrijk. Hij had 1 april zijn boerderij verkocht en was 2 april lopend vertrokken naar Santiago en wil voor de eerste sneeuw daar aankomen. Zijn vee stapel had hij verkocht aan een boer die zijn vee moest ruimen ivm ziekte. De reden van zijn tocht was dat hij nooit aan zich zelf dacht maar altijd alleen maar aan een ander, zijn vrienden zeiden het wordt tijd dat je aan je zelf gaat denken. Het was altijd de boerderij waar hij voor klaar stond. Hij was gescheiden had geen opvolging voor het bedrijf dus besloot alles te verkopen en te vertrekken. Het is een prachtige man we hadden wel veel langer met hem kunnen praten, de spieren werden koud dus we moesten verder. Daarna met een vrouw uit Deil gesproken die ook lopend onderweg is naar Santiago. Even verderop zagen we een vrouw in de kant zitten, ze riep ons had behoefte aan een praatje. Het bijzondere aan deze vrouw is dat haar beide onderbenen verlamd waren, maar door veel te lopen verstijfde ze minder, zij liep ieder jaar een etappe naar Santiago, dit jaar hoopte zij 800 km te lopen! Zo heeft ieder mens zijn eigen verhaal. Aan aanspraak hebben wij geen gebrek. Wij hebben geslapen op een camping in La-Souterraine, die door moest gaan voor 3 sterren maar het sanitair was nog geen 1 ster waard. Deze dag hebben we 50 km gefietst, veel gepraat en veel geklommen.

jan en diet

gelukkig fietsen in de kortebroek,nederlanders kom je overal tegen .weer een mooi reis verhaal ,op 29 april is Els mijn loopmaatje overleden 58 jaar oud.vandaag 5 mei was de crematie,een zware en verdrietige dag

Frans

Ongelofelijk dat je langs de route zoveel mede-gekken tegen komt die ri Santiago lopen of fietsen.
Geweldige verhalen vooral van die vrouw met die verlamde benen ! Dat is toch wat, dan moet je heel sterk in je kop zijn ! Chapeau voor al die Santiago-gekken !

Karin en Peter

Wat fijn dat je een luisterend oor mag zijn voor de mensen die je op zo'n tocht tegen komt. Dat je iets mag betekenen voor een aantal mensen is toch heel bijzonder en mooi.Het is niet voor niets dat deze mensen op jullie pad verschijnenen. Jullie zijn mooie en lieve mensen.We houden van jullie.

atie en leo

altijd even goed om de balans op te maken .
van morgen Rich even ge sms t och nog gescoord ha ha en nog wel tegen kwadijk .
ps Henk al een maaibalkie tegen gekomen daar in frankrijk hebben nogal wat van dat ouwe spul .
groet atie en leo

Martin en Trudie

Wat een mooie mensen komen jullie ook onderweg tegen,heel bijzonder!
Zijn toch een soort trots op jullie!
Liefs Martin en Trudie