Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Hele dag zon!!

Na een gezellig ontbijtje met Rick om 8.15 op de fiets gestapt. Rick ging met de buurman boodschappen doen dus moesten wij vroeg weg. Wij hadden gelijk een paar kuiten bijtertjes dus waren snel op temperatuur Na 28 km kwamen we een Belg tegen die de avond ervoor ook in de Refugio had geslapen. Even gezellig staan praten, hij was lopend onderweg naar Santiago. In Montlevicy zaten op een kruispunt een man uit Workum en een Engelsman ook beide lopend onderweg naar Santiago. In Neuvy-St-Sepulche wilde we op de camping gaan staan maar helaas de camping was failliet, dus moesten we noodgedwongen verder. Het eerste beste dorpje was Cluis waar ook een camping moest zijn, deze vrij kamperen camping was bezet door kermis wagens, dus geen optie! In het dorp fietsten we langs het hotel "het Haagse ooievaars nest" daar was alleen nog een kamer van €90,- incl. Gestreken lakens, welkoms drankje en otbijt, dus ook geen optie! Uiteindelijk hebben we een refugio achter de kerk gevonden die wij deelden met een zwijgzame Fransman waarmee we samen macaroni hebben gegeten die Karin had gekookt. De kosten voor de overnachting waren €16,- excl. Eten. We sliepen met z'n drieën in een slaapkamer met twee stapelbedden. Vandaag hebben we 84 km gefietst.

Tini en Rimmer

Wat zijn het weer een mooie verhalen. En eindelijk dat mooie weer. Dat nodigd ook uit om onderweg met mensen in gesprek te gaan. Morgen presidents verkiezingen in Frankrijk, ik benieuwd wat jullie daar nog van merken....ik heb vandaag 75 km gefietst.

Frans

Dit is het echte werk ! Vroeg op , kuitenbijters , afstand 84 km , macaroni als "voer" en slapen met z'n 3en in 2
stapelbedden (dat wordt 'n extra kaarsje opsteken in Santiago) ! Cyclisme ten top !!