Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Op weg naar Vezelay.

Vrijdag om half negen vertrokken uit Troyes. We hebben 65 km gefietst en weinig beleeft, wel veel regen gehad onderweg en besloten een hotelletje te nemen in Ligny le Chatel. Vanochtend om 9.15 vertrokken en hadden na 15 km al 2 klimmetjes van 7% voor onze kiezen, zo de kop was eraf. Vanaf Auxerre langs het kanaal/rivier Yonne gefietst. Een mooi vlak fietspad waar we verschillende kleine sluisjes passeerden die allen worden bediend met de hand, bij een van die sluisjes hebben we geluncht. We hebben ongeveer 40 km heerlijk langs het kanaal gefietst het was eindelijk heerlijk weer, dus besloten een camping te zoeken. In Chatel Censoir een camping gevonden, maar helaas was de camping onder gelopen omdat het water in de naast gelegen rivier uit zijn oevers was getreden. We moesten dus wel verder fietsen wat na 65 km wel tegen viel. Dus op weg naar Vezelay, in die laatste 20 km kregen we nog twee klimmentjes van 2.5 en 1 km van ieder 7% voor onze kiezen. Op de camping in Vezelay de tent in mooi weer opgezet en toen het dorp ingewandeld. Vezelay is een van de hoogtepunten op de pelgrims route, vroeger kwamen hier vele pelgrims uit verschillende streken samen om gezamenlijk verder te trekken richting Santiago. Hier mag zeker een bezoek aan de kathedraal Ste. Madeleine niet ontbreken. Wij hebben hier een stempel in ons pelgrims paspoort gehaalt. Op de camping veel Nederlanders gesproken en fijne gesprekken mee gehad, ook een echtpaar gesproken die vanaf Vezelay naar Santiago fietsen. Vandaag 84 km gefietst.

Frans

Super ! wat 'n afstand zeg .. ik geniet elke dag van jullie
verslag en foto's !

Pak jullie rust zoals jullie de eerste colletjes gepakt hebben !

Peter Overduin

Hi HE en KE. Prachtig om de foto's en de verslagen te lezen en te bekijken. Ik hoop dat jullie wel beter weer krijgen. Ga lekker door met genieten.....

de buurtjes

Wat leuk al die verschillende mensen leren kennen dat maakt het en mooie tocht en dat het dan wat minder weer is ach wat maakt het uit over een week of wat denk je alleen nog aan de leuke dingen kortom genieten en maak van elke dag wat moois en dat doen jullie ook.
groetjes en hij gedraag zich nog steeds voorbeeldig wat een toppertje die buurman junior