Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

De eerste dag in Frankrijk.

Na een goed ontbijt en wat extra brood voor de lunch mee gekregen te hebben zijn wij vanmorgen om 9 uur vertrokken vanuit orval met redelijk goed weer. Na 7 km tijdens een keuten bijtertje passeerden wij de Franse grens. De tocht ging hoofdzakelijk door landerijen met koolzaad velden. In Louppy hebben wij geluncht in een openbare was ruimte. Na 47 km te hebben gefietst kwamen we aan in Dun sur Meuse wilde we koffie gaan drinken bij restaurant, maar konden geen koffie krijgen, we moesten maar door fietsen naar het café. (We stonken waarschijnlijk te veel en waren niet cique genoeg gekleed) Op steenworp afstand zagen we een bord B&B met Nederlandse vlag. We werden met open armen ontvangen door Simonne en Joost twee gezellige Brabanders die hier een B&B zijn begonnen. Www.overnachteninfrankrijk-eu Na een gezellig uurtje babbelen aan de keuken tafel onder het genot van een bak koffie werden we naar onze kamer gebracht. Even lekker gedoucht en boodschappen gedaan. Wij zijn uitgenodigd om hier vanavond te eten bij Simonne en Joost aan de keukentafel. Super leuk!

Frans

Hartstikke leuk ! Zowel voor jullie als van de Brabanders !

Paul en Natasja

Dan moet je ook AXE deo gebruiken he, dan hadden ze misschien wel koffie voor je gehad!!!
Veel plezier verder!!

MIke

En ??????? lekker gegeten ???

Tini en Rimmer

Jullie zitten op een mooi plekje heb ik gelezen op de site. Het lijkt me een plek voor mooie ontmoetingen in een fijne huiselijke sfeer. De benen rust, de geest weer fris, veel fiets plezier vandaag!

Ruud en Elly

Ja Henk en Karin, heb altijd al gedacht dat er een luchtje aan zat.. Jullie genieten er wel van en op de koop toe een Brabantse koffietafel!! En vergeet niet in een van de grote supermarkten een deoderant te kopen!

Peter Overduin

we hadden het nog zo gezegd: af en toe ff douchen.....!
ziet er goed uit. Genieten!

Gerrit en Anita

hallo Karin en Henk geniet van jullie reis en veel plezier

Gerard en Akif

Dag Henk en Karen, Veel plezier met jullie fietstocht.

Na deze tocht is het wellicht een idee om met jullie klassieke tractor van Oosthuizen naar Kaap de Goede te reizen.
Dat schijnt ook heel mooi te zijn.

Joost en Simonne

Hallo Karin en Henk,

Fijn dat jullie net zo genoten hebben als wij!
Onze gasten weer met een tevreden gevoel te kunnen laten vertrekken, daar doen we het voor.
Goede reis en veel plezier, voor ons zijn jullie kanjers.
Wie weet tot ziens, groetjes