Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

Abdij van orval.

Lekker uitgeslapen! We namen ons ontbijt van overgebleven brood op de kamer, hadden niet begrepen dat ontbijt bij de prijs in was, dus ging om 9.50 de telefoon dat het ontbijt klaar stond. Wij snel naar beneden waar een heerlijk ontbijt met koffie voor ons klaar stond. Dat kon er nog wel bij. Daarna cultuur sneuven in de abdij. De abdij van orval werd gesticht in 1070. Na de verwoesting tijdens de Franse revolutie verrees ze uit haar as vanaf 1926. De brouwerij van orval die binnen de abdij gevestigd is, werd in 1931 opgericht om de werken voor de heropbouw van orval te financieren. Voor verdere info www.orval.be We zitten nu even in onze kamer en gaan vanavond beneden in het hotelletje eten. Het zal een verrasing worden!

Frans

Jullie nemen het er wel van zeg......;-) en wij maar buffelen bij de baas !

Doe maar !

vriend

Lastig hoor, na een kruikje orval nog weten wat er afgesproken is, water en brood of een heerlijk ontbijtje.
Laat het maal met een kruikje jullie smaken, Maar Karin neem hem daarna weer mee op route, anders komt er dit jaar geen eind aan deze tocht.

Tini en Rimmer

Hendrik, je bent verrassend informatief, opeens nieuwe interesses. We wensen jullie voor morgen weer een prachtige reis met naar we hopen mooi en droog weer. En we kijken uit naar het volgende reis verhaal.

marianne Kok

leuk hoor al die stukjes met reis wel en wee. geniet ervan en maak veel foto's anders ben je het zo kwijt

elise

Gaaf he die abdij, zeker bijzonder door te ontdekken wat stond er nou eerst, daar zijn steef en ik best even mee bezig geweest. Maar zo te horen hebben jullie daar nu beter weer, wij stonden daar met regenjassen aan!! Liefs en geniet ervan!