Henk en Karin op de fiets naar Santiago de Compostela.

De Ardennen dag 4

Na een goede pasta gisteravond in bastogne (bedankt pa en ma) en een goede nacht rust in een motel zijn wij om 9.10 vertokken. De regen pakken moesten weer aan. De tocht was weer klimmen en dalen en afwisselend door bossen en landerijen. De tocht door de Ardennen voert je door tientallen kleine dorpjes, waar heel veel huizen leeg staan en te koop. Het bordje a vendre hebben we honderden keren gezien. In heel veel dorpjes zijn de winkels en cafés gesloten. Kom je eindelijk iets tegen hebben ze geen koffie maar wel vette hap, koude frisdrank en bier, dit was geen optie na 30 km in de regen te hebben gefietst. Na te hebben geluncht in een bushokje nog ongeveer 25 km naar orval. Na een afdaling van 6 km kwamen we uit bij de abdij van orval. De zon begon meteen te schijnen! In de abdij een stempel gehaald en gevraagd naar een slaapplaats. 200 meter vanaf de abdij zitten wij nu in een heel oud hotelletje. Volgens ons is het tevens het plaatselijke bejaardenhuis! Bij de binnenkomst troffen we een paar oudjes aan in een stoel die minimaal twee keer zo oud als Karin zijn. We hebben heerlijk in bad gezeten en toen een paar orvals gedronken. Die smaakten best en hakte er behoorlijk in. S'avonds een heerlijke pasta met orval kaas gegeten en om half negen naar bed. Morgen nemen we een atv dag en gaan op excursie naar de abdij.

Cor en Saskia

Hé lieve buurtjes,
Volgens ons kan het weer voor jullie alleen maar beter worden. Wel vervelend om in die nattigheid te moeten klimmen en dalen. Maar als je dan bij een abdij komt en de zon gaat schijnen kun je er wel vanuit gaan dat de goden jullie gunstig gezind zijn.
Wij wensen voor jullie een mooie atv-dag en geniet van al het mooi's en lekker's!
We kijken uit naar het volgende verhaal. Groetjes en liefs!

Henny en Elly

Hey Lieve Fietsvrienden,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
Het weer is nog niet veel beter geworden na de Amstel Gold Race. Maar jullie gaan richting het zuiden dus hopen dat het met het weer goed zal komen. De abdij van Orval is leuk om te bezichtigen. Wij zijn er een aantal jaartjes gelden ook geweest.
We hopen gauw meer van jullie te horen.
Doe voorzichtig en heel veel fietsplezier samen.
Lieve groetjes en dikke kus, Henny en Elly.

Peter Overduin

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen. Jammer van het weer maar voor jullie geen probleem. Denk aan je T-shirt: We zijn bij jullie. Broer, dat bier ken ik niet. We samen veel te praten. Ik lees nog niks over de nonnen maar dat hoor ik nog wel. 2x zo oud als Ke, dat gaat m nie worde.........haha. Veel plezier, enuhhhhh: GENIET!!

Broertje en schoonzus

Lieve vrienden,
Geniet maar lekker van een vrije dag, jullie hebben het wel verdiend. Jullie hebben al veel kilometers gemaakt, dus zit er binnenkort vast nog wel een vrije dag in bij de volgende abdij.Het weer is hier ook nog niet veel beter hoor, maar we hopen dat jullie steeds mooier weer krijgen, naarmate jullie verder afdalen naar het zuiden.Veel liefs en geniet van de volgende etappe!Kus van Peter en Karin.

Tini en Rimmer

Wat een prachtig verhaal is het weer! Henk op excursie, vind ik heel ludiek. Behalve abdij biertjes drinken ook even een kaarsje opsteken natuurlijk. Geniet maar heerlijk van jullie rust en de omgeving. Naast af en toe een beetje afzien lijkt het me een heerlijk leven wat jullie leiden. Veel plezier samen en we horen het wel weer....

Frans

Nou dat jullie genieten staat wel vast ! Hebben jullie gelijk even gebiecht bij de nonnen ? Doe ook ff 'n goed woordje voor mij......gr Frans

Elly en Ruud

Hoi Henk, denk ook even aan onze bierproefavonden..ik bedoel neem een paar lekkere abdijbiertjes mee.
Tenslotte moet je het met mate(n) drinken!!!
We genieten van jullie verhalen!

Mike

In een heel oud hotelletje. tevens het plaatselijke bejaardenhuis! een paar oudjes minimaal twee keer zo oud als Ka ???????????, alvast een voorproefje, stiekum alvast een beetje oefenen ???? Veel plezier en geniet !!!!